A tanulmányaikat középiskolákban folytató tanulók nyomon követése
A középfokú iskolák által megküldött eredmények értékelése
„Az Nkt. 81. §-a értelmében a középfokú iskola minden év október 31-éig értesíti az általános iskolát arról, hogy az ott végzett tanulók - a középfokú iskola első két évfolyamán - a tanítási év végén milyen tanulmányi eredményt értek el. A középfokú iskola megküldi az általános iskolának a tanuló nevét, oktatási azonosítóját, továbbá az elért tanulmányi eredményeket. Az általános iskola a megküldött adatokat feldolgozza, és személyazonosításra alkalmatlan módon az iskola honlapján, annak hiányában a helyben szokásos módon nyilvánosságra hozza.”
E kötelezettségünknek eleget téve az alábbiakat tesszük közzé:
|
2012/2013 |
2013/14 |
továbbtanuló diákok száma (fő) |
63 |
56 |
hány tanulóról érkezett visszajelzés |
12 |
11 |
a visszajelzés %-os aránya a tanulólétszámhoz viszonyítva |
19 |
20 |
A törvény által megszabott határidőig a következő iskoláktól érkeztek visszajelzések:
- Békéscsabai Belvárosi Általános Iskola és Gimnázium
- Békéscsabai Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium
- Békéscsabai SZC Szent-Györgyi Albert Szakközépiskolája és Kollégium
- Göndöcs Benedek Középiskola, Szakiskola és Kollégiumai
- Mezőberényi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium és Kollégium
- Péter András Gimnázium és Kollégium
- Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium
A tanulók többségénél a tanulmányi eredmények negatív irányban változtak, a 8. évfolyam év végi eredményéhez viszonyítva.
|
9. évfolyam |
10. évfolyam |
tanulmányi eredmények javulása (fő) |
1 |
0 |
nem jelentős változás (fő) |
1 |
2 |
jelentős mértékű eredmény visszaesés (fő) |
10 |
5 |
A táblázat mutatja, hogy a visszajelzett tanulók közül többen nem folytatták a 9. évfolyam után a tanulmányaikat, ők sajnos többségében a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók közé tartoztak az általános iskolában és tanulási nehézségekkel is küzdöttek.
A kapott eredményekből a következő feladatokat tűztük ki a további munkánk során:
- Fontos az alapkészségek további erősítése, a rendszeres tanulás fontosságának tudatosítása
- Olyan tanulási technikákat kell megismertetni a tanulókkal, mely során az önálló ismeretszerzésre hatékonyabban képesek lesznek
- Az önismeret fejlesztése annak érdekében, hogy a megfelelő szintű iskolát válasszák ki, amely a képességeiknek és az érdeklődési körüknek is megfelel. Ennek érdekében a 8. évfolyamos osztályfőnöknek kiemelt feladata a szülőkkel való konzultáció.
- A szakmaszerzés, középfokú végzettség fontosságának tudatosítása azon tanulóinkban, akik várhatóan az iskola befejezése előtt elérik a tankötelezettségük határidejét.
Tölcsér Jánosné Szabó Sándor
intézményvezető pályaválasztási felelős