• TÁMOP - 3.1.4.-12/2-2012-0201
  • _
  • _

Previous
Next





Középiskolások nyomonkövetése

A tanulmányaikat középiskolákban folytató tanulók nyomon követése


A középfokú iskolák által megküldött eredmények értékelése
„Az Nkt. 81. §-a értelmében a középfokú iskola minden év október 31-éig értesíti az általános iskolát arról, hogy az ott végzett tanulók - a középfokú iskola első két évfolyamán - a tanítási év végén milyen tanulmányi eredményt értek el. A középfokú iskola megküldi az általános iskolának a tanuló nevét, oktatási azonosítóját, továbbá az elért tanulmányi eredményeket. Az általános iskola a megküldött adatokat feldolgozza, és személyazonosításra alkalmatlan módon az iskola honlapján, annak hiányában a helyben szokásos módon nyilvánosságra hozza.”


E kötelezettségünknek eleget téve az alábbiakat tesszük közzé:

 

2012/2013

2013/14

továbbtanuló diákok száma (fő)

63

56

hány tanulóról érkezett visszajelzés

12

11

a visszajelzés %-os aránya a tanulólétszámhoz viszonyítva

19

20

A törvény által megszabott határidőig a következő iskoláktól érkeztek visszajelzések:

  • Békéscsabai Belvárosi Általános Iskola és Gimnázium
  • Békéscsabai Andrássy Gyula Gimnázium és Kollégium
  • Békéscsabai SZC Szent-Györgyi Albert Szakközépiskolája és Kollégium
  • Göndöcs Benedek Középiskola, Szakiskola és Kollégiumai
  • Mezőberényi Petőfi Sándor Evangélikus Gimnázium és Kollégium
  • Péter András Gimnázium és Kollégium
  • Orosházi Táncsics Mihály Gimnázium, Szakközépiskola és Kollégium

A tanulók többségénél a tanulmányi eredmények negatív irányban változtak, a 8. évfolyam év végi eredményéhez viszonyítva.

 

9. évfolyam

10. évfolyam

tanulmányi eredmények javulása (fő)

1

0

nem jelentős változás (fő)

1

2

jelentős mértékű eredmény visszaesés (fő)

10

5

A táblázat mutatja, hogy a visszajelzett tanulók közül többen nem folytatták a 9. évfolyam után a tanulmányaikat, ők sajnos többségében a halmozottan hátrányos helyzetű tanulók közé tartoztak az általános iskolában és tanulási nehézségekkel is küzdöttek.
A kapott eredményekből a következő feladatokat tűztük ki a további munkánk során:

  • Fontos az alapkészségek további erősítése, a rendszeres tanulás fontosságának tudatosítása
  • Olyan tanulási technikákat kell megismertetni a tanulókkal, mely során az önálló ismeretszerzésre hatékonyabban képesek lesznek
  • Az önismeret fejlesztése annak érdekében, hogy a megfelelő szintű iskolát válasszák ki, amely a képességeiknek és az érdeklődési körüknek is megfelel. Ennek érdekében a 8. évfolyamos osztályfőnöknek kiemelt feladata a szülőkkel való konzultáció.
  • A szakmaszerzés, középfokú végzettség fontosságának tudatosítása azon tanulóinkban, akik várhatóan az iskola befejezése előtt elérik a tankötelezettségük határidejét.

Tölcsér Jánosné                                                                              Szabó Sándor
intézményvezető                                                                    pályaválasztási felelős