• TÁMOP - 3.1.4.-12/2-2012-0201

Previous

Erasmus út Törökországba 2023

Erasmus út Törökországba
2023. június 5-től 10-ig a Szabó Pál Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 5 diákja és két pedagógusa Törökországba utazott az Erasmus+ pályázat keretében. A program témája a robotika volt. A résztvevő diákok élménybeszámolót írtak az öt napról:
Hétfő reggel indultunk el Vésztőről a Budapesti Liszt Ferenc repülőtérre, ahonnan Isztambulba, majd egy átszállással és újabb repülőúttal az úticélunkhoz, Adanába érkeztünk. Busszal vittek bennünket a tengerparti Yumurtalikba, ahol mi családoknál voltunk elszállásolva. Nagyon fáradtak voltunk, de jól esett a kedves fogadtatás. - Kazai Ádám

Kedden reggel elvittek bennünket Adanába,  egy robotika kiállításra. Ezt minden évben egyszer rendezik meg, szerencsések vagyunk, hogy most éppen a látogatásunk idejére esett. Nagyon sok érdekes program volt, robotokkal, programozással és érdekességekkel találkoztunk. Adana városközpontjában is izgalmas sétát tettünk, majd egy jellegzetes török kebabot kínáló étteremben ebédeltünk. Ebéd után visszamentünk a szállásra, ahol a családokkal együtt különböző programokon vettünk részt. - Szabó Máté

A fogadó családunk nagyon finom reggelivel ébresztettek bennünket, mézzel, csokis krémmel. Bementünk az iskolába, ahol régi barátokkal is találkoztunk, például Ahmeddel, aki nemrég nálunk vendégeskedett. Megnéztük az iskolájukat. A viszonylag kicsi, családias hangulatú iskola egy új oldalát mutatta meg az oktatásnak. Az ebédünket a Földközi tenger partján fogyasztottuk el, ahol nagyon finom halat ettünk, sok salátával. Délután fürdőruhát vettünk és a tengerben fürödtünk estig. Bár biztosítottak róla, hogy se cápa, se rák nincs a közelben én azért tartottam egy kicsit. Életemben először fürödtem tengerben, s nagyon jó, fantasztikus élmény volt.

Visszamentünk a szállásainkra, és sokáig beszélgettünk. - Simon Péter.                                                 Csütörtökön reggeli után az iskolába mentünk ismét, ahol programoztunk, majd az iskolában ebédeltünk török pizzát és desszertnek görögdinnyét is kaptunk. Átvettük az okleveleket, amelyek tanúsítják, hogy részt vettünk az Erasmus+ programban, ezután ajandékot kaptunk a vendéglátóinktól. Délután meglepetés kirándulás következett:  elmentünk egy eperföldre, ahol mi szedtük le a finom, zamatos gyümölcsöt. Este még elmentünk a bazárba, ahol szuveníreket vásárolhattunk. A szálláson aztán egész este fociztunk és a török vendégszeretet bizonyságaként nagyon finomat vacsoráztunk. -Takács Szabolcs

Pénteken, az ötödik napon a tengeren hajókiránduláson vettünk részt, és ott is ebédeltünk egy tengeri sziget mellett. Lehorgonyoztunk és a ringatózó hajón, a tengert csodálva tengeri halakat, és sok-sok salátát ehettünk. Szállásadóinktól elköszöntünk ezen az estén, mert összecsomagolva már mi is hotelben töltöttünk egy éjszakát.

Este még utoljára megfürödtünk a tengerben, s a tenger mellett vacsoráztunk. Korán lefeküdtünk, bár aludni a sok élménytől nem nagyon tudtunk. Hajnalban indultunk haza, ismét két repülőúttal. Felejthetetlen élmény maradt számunkra ez a hét.  Köszönjük az Erasmus programnak, illetve tanárainknak, Orbán Istvánnak és Szegediné Kutasi Emmának, hogy elkísértek bennünket. -Pardi Csombor

A szöveget összeállította: Szabó Máté.