• TÁMOP - 3.1.4.-12/2-2012-0201
  • _
  • _

Previous
  •   Központi oktatási egység"A" épület5530 VésztőVörösmarty u. 1-7.Tölcsér Jánosné igazgatóTel: 66/477-078Fax: 66/477-078E-mail: szpiskola@veszto.huE-mail: igazgato@szpai.huSzabó Sándor igazgatóhelyettesTel: ...

  •   Központi oktatási egység"A" épület5530 VésztőVörösmarty u. 1-7.Tölcsér Jánosné igazgatóTel: 66/477-078Fax: 66/477-078E-mail: szpiskola@veszto.huE-mail: igazgato@szpai.huSzabó Sándor igazgatóhelyettesTel: ...

  •   Központi oktatási egység"A" épület5530 VésztőVörösmarty u. 1-7.Tölcsér Jánosné igazgatóTel: 66/477-078Fax: 66/477-078E-mail: szpiskola@veszto.huE-mail: igazgato@szpai.huSzabó Sándor igazgatóhelyettesTel: ...

  •   Központi oktatási egység"A" épület5530 VésztőVörösmarty u. 1-7.Tölcsér Jánosné igazgatóTel: 66/477-078Fax: 66/477-078E-mail: szpiskola@veszto.huE-mail: igazgato@szpai.huSzabó Sándor igazgatóhelyettesTel: ...

  •   Központi oktatási egység"A" épület5530 VésztőVörösmarty u. 1-7.Tölcsér Jánosné igazgatóTel: 66/477-078Fax: 66/477-078E-mail: szpiskola@veszto.huE-mail: igazgato@szpai.huSzabó Sándor igazgatóhelyettesTel: ...

  •   Központi oktatási egység"A" épület5530 VésztőVörösmarty u. 1-7.Tölcsér Jánosné igazgatóTel: 66/477-078Fax: 66/477-078E-mail: szpiskola@veszto.huE-mail: igazgato@szpai.huSzabó Sándor igazgatóhelyettesTel: ...

Next





NTP-KKI-16-0263 MÁTRIX-KOMPLEX TEHETSÉGGONDOZÓ PROGRAM

Kirándulás Csolnokon



A Szabó Pál Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola 15 tehetséges tanulója az NTP-KKI-16-0263 pályázati azonosító számú 60 órás komplex tehetséggondozó program részeként 2 napos kiránduláson vett részt a Dunakanyarban.

A Pilis hegyvonulatai között elhelyezkedő Csolnok településen volt a szállásunk. A festői fekvésű település legmagasabb pontja a Nagy-Gete hegy, amelynek gerincén vezet át az országos kék-túra nyomvonala. Több kilométernyi gyalogtúrát tettünk Mókus hegyre, Gete-tetőre a Henrik kilátóhoz. A túrák során a gyerekek ügyesen alkalmazták a szakköri foglalkozásokon tanult útvonalelemzést, irányok és útvonalak alapján történő tájékozódást, térkép, iránytű, GPS használatát. A település helytörténeti gyűjteményében, a Bányász múzeumban a kétszáz éves bányászkodás hagyományait, a lakosság életmódját, szokásait ismerhettük meg. A túránk a csolnoki majálison ért véget, ahol részesei lehettünk a német nemzetiségű kis falu ünneplésének. A vésztői gyerekek a helyiekkel közösen díszítették a májusfát, közben a bányász fúvószenekar sramli zenét játszott. A májusfa állítás újdonság volt a gyerekek számára, mivel ennek a szokásnak Vésztőn nincs hagyománya. Este kissé megfáradva értünk vissza a szállásunkra a Pollushof panzióba, de egy kis közös játékra maradt még erőnk. A gyerekek segítségével még a következő nap költségvetését is sikerült megtervezni, kiszámolni.
Kirándulásunk második napján Dobogókőre túráztunk. A Rám-szakadékhoz tervezett túrát nem tudtuk megvalósítani, mert az elmúlt napok időjárása miatt az út járhatatlan volt, veszélyes és ezért le is volt zárva a turisták elől.

A Lego kockákból készített építmények legnagyobb európai ismeretterjesztő kiállítását néztük meg Budapesten. Több millió kockából álló elképesztő, óriási műemlék jellegű és kortárs építészetet bemutató építmények, interaktív kiállítási tárgyak, robotok, történelmi események voltak láthatók természetesen Legoból. Innen az utunk a Csodák Palotájába vezetett. A kiállítótérben több mint 100 interaktív játékkal játszhattak a gyerekek, melyek tudományos hátterét is elolvashatták. Itt a program a naprendszerről szóló 4D-s élményvetítéssel is kiegészült, továbbá Fizika Show-n is részt vettünk, mely által a gyerekek szórakoztató módon ismerkedhettek meg az elektromosság témakörével. A Csodák Palotája nemcsak szórakoztató, de tartalmas időtöltést is kínált számunkra.
    
A gyerekek így írtak élményeikről:
„ Nagyon hosszú volt az út, de megérte. Nekünk a Csodák Palotája tetszett a legjobban. Az ételek nagyon finomak voltak. A Lego kiállítás szuper volt, a túrázás, érdekes. A kilátás a kilátóról gyönyörű volt.” (Simon Virág, Varga Mercédesz 4.a)
„ Reggel 6 órakor indultunk el a busszal. Délben értünk oda Csolnokra és megebédeltünk. Elfoglaltuk a szállást és kirándulni mentünk a hegyekbe. Később elmentünk a bányamúzeumba. Miután megtekintettük a múzeumot a majálisra is ellátogattunk, ahol megvacsoráztunk. A majálison fociztunk a csolnoki gyerekekkel és ugráló váraztunk. Este visszamentünk a szállóra, ahol meg lehetett nézni a kígyóetetést. A játékszobában lehetett társasozni, költségtervet készítettünk a hétfőre tervezett programhoz. A játék után lefeküdtünk. Másnap elindultunk túrázni az erdőbe, meghatároztuk Dobogókő GPS pontjait. Túra után megnéztük a Lego kockakiállítást és a Csodák Palotáját. Mindkét helyen nagyon érdekes, újszerű dolgokat tekintettünk meg. Este későn, de élményekben gazdagon tértünk haza. Nagyon jól éreztük magunkat. Köszönjük a kirándulást!” (Turbucz Noémi, Kiss Balázs, Juhász Áron, Kenéz Máté 4.c)

Farkasné Baráth Irma, Kissné Jámbor Ildikó
csoportvezetők




Mátrix – Komplex tehetséggondozó program a Szabó Pál Általános Iskolában

Az Emberi Erőforrások Minisztériuma megbízásából az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő a Nemzeti Tehetség Program  végrehajtásának  cselekvési  programja  alapján nyílt pályázatott hirdetett a köznevelési és kulturális intézményekben működő tehetséggondozó programok támogatására. A Nemzeti Tehetség Program céljai között szerepel a hazai és a határon túli tehetséges tanulókat támogató tehetségsegítő programok folyamatos működtetése, a tehetségsegítő hagyományok őrzése és gazdagítása.
Iskolánk sikeresen pályázott. Az NTP-KKI-16-0263 pályázati azonosító számú, 60 órás, tanórán kívüli érdeklődési területre épülő új kezdeményezésű, általános felfedezési tapasztalatokat nyújtó, komplex tehetségazonosító, tehetséggondozó programot állítottunk össze kollégáimmal, Huszárné Müller Zitával és Kissné Jámbor Ildikóval. A pedagógusok által használható Kognitív Profil Teszt egyes elemeit használtuk fel a tanulók programunkba való beválogatásához. Ez a vizsgálat többféle feladatsorból áll, mely az egyének képesség-struktúráját tárja fel a gyermek személyiségének egészét tartva szem előtt, annak erősségeivel és gyengeségeivel egyaránt. Ebben a munkában segítséget nyújtott Pásztor Éva tehetségfejlesztő pedagógus, pszichopedagógus. Szakemberünk a Kognitív Profil Teszt mellett a Bender B próbát, valamint a Diagnosztikus fejlődésvizsgáló rendszert is alkalmazta a tanulók mérésekor. A tehetségfejlesztő pedagógus, továbbá az osztályfőnökök javaslatára igyekeztünk olyan 4-5. osztályos tanulókat beválogatni, akiknek az érdeklődési köre illeszkedett a programunk céljához. A foglalkozások heti rendszerességgel kerültek megtartásra. A foglalkozások eddigi témái voltak: a logikai-matematikai és a kissé mostohán kezelt térbeli-vizuális területeket célozva természeti elemekkel „fűszerezve”: tájékozódás síkban, majd térben, tájékozódást segítő eszközök használata a gyakorlatban (koordináta rendszer, térkép, iránytű, GPS), lakóhelyünk története, nevezetességei a térképen, képekben. Valamint nagy hangsúlyt fektettünk minden alkalommal a személyiségfejlesztésre, közösségalakításra, játékos agytornára, konstrukciós és táblajátékok megismerésére.
Az eddig megszerzett ismereteinket egy helyi „Kalandtúra” alkalmával szeretnénk kipróbálni, melyről képes beszámolót készítünk. A túra előkészítője lesz a programunkat lezáró idegen terepen - a Dunakanyarban - történő tájékozódásnak.


Farkasné Baráth Irma