• TÁMOP - 3.1.4.-12/2-2012-0201
  • _
  • _

Previous
Next





NTP-KNI-18-0083

Kvantor- tehetséggondozó műhely a Szabó Pál Általános Iskolában

A Nemzeti Tehetség Programtámogatásával az NTP-KNI-18-0083 pályázat keretén belül indult el iskolánkban a Kvantor- komplex tehetséggondozó program, mely során olyan tanórán kívüli foglalkozásokat valósítottunk meg, mely a matematika műveltségterülethez kapcsolódó; a logikai-matematikai és a térbeli-vizuális tehetségterületeket célozta meg, természeti elemekkel ?fűszerezve?. Tanulóink tehetségét igyekeztünk élményszerűen, tevékenységbe ágyazott megismerési folyamatok révén támogatni.
A személyiségfejlesztő, közösségalakító, kapcsolatteremtést segítő játékokkal a tanulók érzelmi intelligenciáját fejlesztettük, továbbá a közös játékok, csoportmunka, páros munka, kooperatív csoportmunka az interperszonális intelligenciájukat is erősítette.
Az agytorna tesztekkel, kvízekkel, tábla-, kirakós játékokkal, Sudoku, Lóugrásos betűrejtvények, tréfás matek villámkérdések, kódolt feladat, Rummikub a tanulók logikai, matematikai intelligenciáját fejlesztettük. Az önálló felkészülések, kiselőadások, prezentációk bemutatása alkalmával a gyerekek verbális és nyelvi intelligenciája fejlődött. A téranalízis, térbeli tervezés, tájékozódást segítő feladatok, az irányok és útvonalak alapján történő tájékozódás, az útvonalelemzések, útvonaltervek, térképhasználat, mind-mind a vizuális és térbeli intelligenciájuk fejlődését szolgálta. A hegyi utakon, változatos terepen történő túrázás során fejlődött testi és mozgáskoordinációs intelligenciájuk. Az intelligenciafejlesztéssel párhuzamosan a különböző viselkedésformák gyakorlására nyílt lehetőség, mint a nyerő és vesztő helyzetek, a kitartás, elszántság, célorientáltság, merészség, kockázatvállalás, megfontoltság, szabályok betartása, IKT eszközök gyakorlott alkalmazása. Sokoldalúbb gondolkodási mód kialakítása a logikai játékokkal. A műhelyfoglalkozás keretében tanult játékok, feladatok, feladványok a logikai gondolkodás mellett az analitikus-, szintetikus gondolkodást, analógiás gondolkodást is fejlesztették. A tájékozódást segítő feladatok, az irányok és útvonalak alapján történő tájékozódás, az útvonalelemzések, térképhasználat a tanulók problémamegoldó gondolkodását is erősítette. A kétnapos Egri kirándulás alkalmat teremtett a foglalkozásokon nyert ismeretek, tapasztalatok alkalmazására.
A program végén konkrét, kézzel fogható produktumaikkal fotókiállítással, játékbemutatóval mutatták be szüleiknek a műhely munkáját.  A gyerekek mindig nagy érdeklődéssel várták a foglalkozásokat, melyek mindig jó hangulatban teltek. Nekik ez csak játék volt, pedig valójában nagyon sokat tanultak, amit szinte észre sem vettek.
Eredményesnek tekintjük a programot, hiszen a résztvevők személyes tudása, tapasztalatai gazdagodtak. Olyan gondolkodási folyamat indult el, amely eredményes problémamegoldásra, alkotó gondolkodásra teszi képessé őket. Hatására kialakuló gyors, eredményes, céltudatos gondolkodást hasznosítani fogják a tanórákon és a mindennapokban is.

Jámbor Ildikó
Tehetségfejlesztő pedagógus

Évközben mikor meghallottam, hogy újra indul a tehetséggondozó kvantor szakkör, nagyon megörültem. De hogy mi is az a kvantor? Ezt a rejtvényt kaptuk Ildikó nénitől házi feladatnak az első alkalommal. Mindenki megnézte és azt ezt követő órán összeegyeztettük, hogy melyik a jó megoldás. Íme. A Kvantor az egy logika. A minden és a létezik szavak használatát vizsgálja logikai szempontból.
Most, hogy megismerkedtünk ezzel térjünk a szakkörre. Sok órán logikai játékokkal játszunk, míg a másik órákon kirándulunk. Játékok közül esetleg párat ismerhetnek: ördöglakat, labirintus játék. A kirándulások előtt gondosan felkészülünk a helyről, ami az úticél. Ekkor gyűjtünk gps-koordinátákat, amit a kis kézi gps-ünkbe beírunk és az alapján tájékozódunk. Nemsoká a legnagyobb kirándulás következik. Az úti cél ezúttal Eger. Mikor bejelentették a tanítók, hogy ide látogatunk el mindenki megörült és egyből elkezdtük megtervezni ezt a tanulmányi kiruccanást. Ezalatt az út alatt sok izgalmas helyre látogatunk el. Például az Egri vár, Varázstorony, Város a város alatt, Időalagút. Tervezés közben az izgalmak fokozódtak és mindenki nagyon várja június 1. reggelét amikor utunk kezdetét veszi.
Kiss Balázs 6.c
tanuló

A Kvantor szakkör
A szakkörön rengeteg érdekes dolgot csinálunk.
Sokat játszunk, de vannak komolyabb feladataink is.
Nekem az tetszik legjobban, amikor társasjátékozunk, de azt is szeretem amikor  az informatika teremben vagyunk és valami jó feladatunk van. Június első két napján pedig egy nagy kirándulásban lesz részünk, amit már nagyon várunk és már sokat készültünk rá.
Nagyon szeretek erre a szakköre járni.

Pákozdi András 6.a

Kvantor szakkör
A kvantor szakkörön sokat játszunk társas játékokkal, amiket Ildikó néni és Zita néni hoz. Szoktunk az iskolában az informatika teremben különböző útvonalakat tervezni, ezekből dokumentumokat készíteni. Mentünk túrázni Mágorra, Vésztő nevezetességeiről képeket készítettünk. Ezeket a képeket Bagó Lajos bácsi segítségével megszerkesztettünk, megmutatta a photo scape programot. Zita néni szervez nekünk kirándulást Eger-Egerszalókba, ami június elsejétől másodikáig tart. Megyünk az időalagútba, a Város a város alatt kiállításra és még sok más helyre.


A Kvantorok kirándulása
2019. június első napján a Kvantor csapat útra kelt, hogy Eger városába kiránduljon.
Hosszú utazás után értünk célhoz, és rögtön megfogott bennünket a hegyvidékes táj. Első állomásunk a Minaretbe vezetett, ahol sokan legyőzték magasságtól való félelmüket. A 40 méter magas torony 26 méteren lévő szintjéig mentünk fel. Ezt követően az Időalagútban tettünk egy sétát. A tárlatvezetés után csapatokra osztottak bennünket és játékos feladatokat kellett megoldanunk. A győztesek az Egri hordók lettek, de jutalmul mindenki kapott csokit.

Fejedelmi ebédünket az Excalibur Középkori Lovagi Étteremben fogyasztottuk el, de Artúr király kardját nem tudtuk megmozdítani.
Az egerszalóki szállásunk (Kék Laguna Apartman) elfoglalása után sétáltunk egy nagyot, és megnéztük a barlanglakásokat és a sóhegyet.
Másnap egy kiadós reggeli után meghódítottuk az egri várat. Idegenvezetőnk bemutatta a várat, a kazamatát és a panoptikumot. A várban török kori fegyveres bemutatót is láttunk.
Ezután a Varázstoronyban jártunk, ahol 18. századi csillagászati távcsöveket és mérőeszközöket láttunk, és érdekes fizikai kísérleteket mutattak be nekünk.
Ismét az Excalibur étteremben ebédeltünk. Ebéd után még várt ránk egy meglepetés. A kerecsendi gokartpályán próbálhattuk ki vezetési tudásunkat. Felejthetetlen élmény volt!
Poroszlón pizzát kaptunk vacsorára és innen már meg sem álltunk hazáig.
Életem egyik legjobb kirándulása volt!
 
Forrás Balázs
5. a osztályos tanuló

 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 


 



Képek:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Kirándulás-Eger-Egerszalók