• TÁMOP - 3.1.4.-12/2-2012-0201

Previous

Tanulási - oktatási - képzési célú tevékenység Valašské Meziříčí

Erasmus+ találkozó Csehországban

A globális állampolgárrá való nevelés a témája annak az Erasmus+ projektnek, melynek keretében a Szabó Pál Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola nyolc tanulója és két kisérő pedagógusa részt vett a Csehországban tartott találkozón 2018. szeptember 16-22 között. Minden találkozót megelőz egy alapos felkészülés és a kapott feladatok teljesítése.
A népdal volt a téma, ami azt jelenti, hogy iskolánkat képviselő diákoknak három népdalt kellett előadni a találkozón, amit aztán a cseh partner is megtanult és  a találkozó végén egy stúdióban vettük fel a dalokat.
Csehország egy gyönyörű, természeti adottságokban gazdag ország, ahol az emberek nagyon kedvesen fogadják a hozzájuk érkezőket. A találkozó helyszíne Valašské Meziříčí volt.

A hétfő délelőttöt a partneriskolában töltöttük. Tanulóink találkoztak cseh diáktársaikkal, akik Vésztőn is jártak 2018 tavaszán. Egy rövid műsor megtekintése után bepillantást nyertünk az iskola életébe, néhány osztályt tanórájukon is meglátogattunk. Ezután a település polgármestere fogadott bennünket a Városházán. Ezt követően a cseh és magyar dalok gyakorlására került sor.
Az iskolában elfogyasztott ebéd után kirándultunk. Rožnov városába utaztunk, ahol a falumúzeumot néztük meg. A több kilométeres túra után elfogyasztottuk a vacsorát, amely helyi különlegesség volt. Ezt követően vendéglátóinkkal egy közös bowlingozás következett.
Kedd délelőtt is az iskolában kezdődtek programjaink. Ismét látogatást tettünk néhány osztályban, ahol bemutatkoztunk, valamint bemutattuk hazánkat is. Ez jó lehetőség volt az angol nyelv gyakorlására. Ismét elénekeltük a tanult dalokat, előtte azonban megnéztük a városban működő szőnyegmanufaktúrát.

Délután Trojanovicében, Európa második legnagyobb kalandparkjában voltunk. A pálya teljesítése után libegővel emelkedtünk magasba, és egy rövid túra megtételére is sor került.

A harmadik napon városnézés következett. Vonattal utaztunk Olomouc városába. A püspöki székhely megtekintése után a katedrálist is megnéztük. A bátrabbak több mint 400 lépcsőfok megtétele után a toronyba is felmehettek, ahonnan gyönyörű kilátás nyílt a városra és a tájra. A kirándulást természettudományos-történelmi, interaktív kiállítás megtekintésével zártuk.
Csütörtök délelőtt a tanult dalokat gyakoroltuk az iskolában, majd papírsárkányt készítettek tanulóink cseh diákokkal párban.
Ebéd után Rožnov városába utaztunk, a helyi gyertyakészítő üzemet néztük meg. Innen  Kopřivnice városába mentünk, ahol a Tatra autók múzeumában jártunk és szebbnél-szebb autócsodákat láttunk.

Késő délutáni túránk Stramberk várába vezetett.
A csütörtöki program zárásaként stúdiófelvételre került sor. Felénekeltük a tanult cseh és magyar dalokat, melyből lemez készül az angliai project-találkozón.

Csehországi kirándulásunk utolsó napján délelőtt az elkészített sárkányokat eregettük. Ezen a programon nemcsak a bevont tanulók, hanem az egész iskola részt vett.

A találkozó eredményesen zárult és szeptember 22-én rengeteg élménnyel a tarsolyunkban érkeztünk haza.