• TÁMOP - 3.1.4.-12/2-2012-0201
  • _
  • _

Previous
Next





Barátkozzunk a számítógéppel 2013. március 1-től

 

 

Informatika szakkör első osztályosoknak


A TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-0201 keretein belül iskolánkban lehetőség adódott arra, hogy 2013. március 1-től heti 1 alkalommal ismerkedhessenek szakköri formában a gyerekek a számítógép világával, rejtelmeivel.


Mai világunkban felértékelődött az iskolák szerepe az élethosszig tartó tanulás megalapozásában, a kulcskompetenciák, így az IKT (Információs és Kommunikációs Technológiák) fejlesztésében. Egyre több az olyan tanuló, aki számítógépes ismeretekkel érkezik az általános iskolában, de tudásuk, gyakorlati ismereteik azonban nagyon eltérőek. Elengedhetetlen a tehetséges tanulók ismereteinek bővítése és az a tény, hogy a gyerekek hasznos ismeretek bővítésére használják a számítógépet.
A kisiskolások roppant fogékonyak minden új információra, szívesen játszanak, tevékenykednek, tanulnak. Ezt az érdeklődésüket szeretném kihasználni, hogy minél korábban megismerhessék a mindennapi életüket segítő eszközöket, módszereket, lehetőségeket. Statisztikai adatok is alátámasztják azt a tényt, hogy minél hamarabb elkezdik az informatika tanulását, más tárgyakban is jobb eredményeket fognak elérni a későbbiekben.


A kisdiákok irányítás nélkül is képesek a számítógépes ismeretek elsajátítására, bővíteni azt saját tapasztalataik által, de nem képesek eldönteni azt, hogy melyek azok a programok, amelyek az életkoruknak megfelelő információt közöl velük.
Ezért célcsoportként az első és második évfolyamosokat választottam, különösen a HH-s és HHH-s gyerekeket, akik számára kevésbé adódik lehetőség, hogy számítógépet használhassanak a mindennapokban.


Célom, hogy a gyerekek az informatikát ne azonosítsák a számítógépes játékokkal.
Az információs kultúra elsajátítása során számos képességük fejlődik, elsősorban a vizuális és auditív felfogó képesség, a térbeli koordinációs képesség, a finommozgások, a problémamegoldó képesség, a szabálykövető képesség, valamint a beszéd, a kommunikáció és a figyelem. A sokféle tevékenység lehetőséget ad a differenciálásra, az önállóságra, kreativitás és az önbizalom fejlesztésére.
A szakköri foglalkozásokon a gyerekek megismerkedhetnek hagyományos és elektronikus eszközökkel, megtapasztalják alkalmazásuk és szerepük közti különbséget, célszerű felhasználásukat. Fontos szerepet kap a gyakorlatiasság. A használt szoftverek többsége otthon is hozzáférhető. Az internetes böngészés során számukra hasznos, érdekes, ellenőrzött honlapokkal szeretném megismertetni őket, ezáltal a szülők otthon is irányítani tudják a számítógép előtti tevékenységeiket.


Vargáné Barabás Julianna
tanító