• TÁMOP - 3.1.4.-12/2-2012-0201

Previous

Ökotábor Káptalanfüreden

Táborozás a Balaton partján

VAKÁCIÓ! A diákok számára a kikapcsolódás, a nyaralás, a táborozás ideje.
A Szabó Pál Általános Iskola TÁMOP 3.1.4-12/2-2012-0201 „Innovatív iskolák” („Megújuló iskola Vésztőn”) nyertes pályázatának keretében ingyenes részvételt biztosított az 1-5. évfolyamok tanulóinak a káptalanfüredi ökotáborban. A pályázat biztosította az utazás (autóbusszal), a szállás és az étkezés költségeit, valamint a belépők árát. Az iskolavezetés és az osztályfőnökök között történt egyeztetés során dőlt el a résztvevők névsora. A gyerekek tanulmányi és közösségi munkájukkal érdemelték ki az egy hetes, programokban gazdag, de a pihenést is lehetővé tevő táborozást.

A programokról dióhéjban:
Csapatnevet választott minden csoport, s elkészítették saját, a csapat tagjait jellemző plakátjukat, zászlajukat.
Kirándultunk: Hajóval érkeztünk Tihanyba, a kikötőből Lokomotív vitt el bennünket a Levendula Ház Látogatóközpontba, mely minden korosztály számára élményt nyújtó módon mutatja be a Tihanyi-félsziget múltját és jelenét: a vulkánok egykor dühöngő világát, s a később megszelídült táj harmóniáját. A tihanyi emberek és a természet évszázados együttélését, s ennek emblematikus kultúráját, a levendulatermesztést. Láthattuk, hogy a hazai nemzeti parkok állat- és növényvilága páratlan ritkaságokban bővelkedik. Itt készítettünk levendulazsákot, levendulás kulcstartót és levendula szappant a kézműves foglalkozásokon. Tettünk egy rövid sétát a belső tavon, ismerkedve az itt élő növényekkel és állatokkal.
Veszprémben az állatkert nyújtott érdekes élményeket: pl. a gyűrűsfarkú makik vendégei lehettünk, akik olyan közel engedték magukhoz a látogatókat, hogy alig tudtuk megállni, hogy megsimogassuk őket.

Csere-hegyi túránk a sárga kereszttel jelölt turista útvonalon a Balaton-felvidék első kőből épült kilátójához, a Szabadság kilátóhoz vezetett. A balatoni panoráma egy pillanat alatt feledtette a hegytetőre kaptatás nehézségeit.
Megfigyeltük a túra során fellelhető állatok lábnyomát, gyűjtöttünk szelektíven hulladékot, ismerkedtünk a nemzeti parkokkal, játszottunk öko-társasjátékkal, fészekrakó-, hulladékválogató társasjátékkal, s közben néhány új dolgot is tanultunk ezekből a játékokból.
Az esték mindig tartogattak valamilyen szórakoztató programokat. A jó hangulatú táncház az egész napos fáradság, hegyi túra ellenére is csalogató volt a táncos lábú táborlakók számára.
A bűvész teljesen elvarázsolt mindannyiunkat, néhány tanuló részese is volt az izgalmas, látványos mutatványoknak.
A Szegedi Miniszínház Gargya Balázs főszereplésével mutatta be Ruzsa Sándor című zenés komédiáját. A sok mókát, nevetést tetézte, hogy három diákunk is a darab részesévé vált, s mindegyikük remekül játszotta a rájuk osztott szerepet!

Színvonalas cirkuszi előadást tapsolhattunk végig, ahol lenyűgöző produkciókkal, lélegzetelállító mutatványokkal ejtettek ámulatba bennünket. Az estét az almádi napok programján, Szandi koncerten folytattuk.
Számháborúztunk, nyertünk, kikaptunk, jött a visszavágó! Izgultunk és jókat nevettünk!
No, és ami a Balaton partján nem maradhat el: a strand! Szinte minden nap megmártóztunk a kellemes és - a vízvizsgálatunk során megállapítottak alapján – tiszta tó vizében.
A strandon nem csak a víz csábító, hanem minden, amit a standok kínálnak a nyaralóknak.
Pályázati forrásból tudtuk kiegészíteni a gyerekek tábori ellátását finomságokkal.
Több alkalommal kaptak hot-dogot, üdítőt, főtt kukoricát, gyümölcsöt, stb.; az utolsó nap volt gyros pitában, ebédre komplett meleg étel minden résztvevő számára.

Kedves Szülők!

Minden kollégám nevében elmondhatom, hogy kellemes, tartalmas hetet töltöttünk a Balaton partján a gyerekekkel. Minden kisdiák jól akarta érezni magát, nem rendetlenkedtek, igazán jó gyerekként viselkedtek. Bátorították, vigasztalták egymást, ha valakit kicsit elkapott a honvágy, segítettek megkeresni az elkallódott zoknik párját, jókat játszottak együtt, szövődtek új barátságok, a régiek sok közös „huncutsággal” és „titokkal” lettek gazdagabbak.
Jövőre várjuk újra őket és azokat a most kimaradt tanulókat, akik jövő nyáron megérdemelten részt vehetnek az ingyenes ökotáborban!
Gyerekek! További szép nyarat, kellemes pihenést! Nőjetek nagyot!

A kísérő nevelők, Csüllög Mária, Komáromi Ferencné, Szabó Mária, Tölcsér Jánosné nevében: Huszárné Müller Zita

A gyerekek írták:

Nagyon jól éreztem magam, mert érdekesek, jók voltak a programok.Örültem annak, hogy a barátaimmal mehettem oda. Több emberrel ismerkedtem össze, még azt is jobban megismertem akivel eddig nem nagyon ismertük egymást. Az út oda és vissza igaz hosszú volt , de elég jó. Remélem, hogy jövőre is mehetek mert én nagyon szeretnék.

Popa Vivien

A táborban nagyon jól éreztem magam. Minden program tetszett, de legfőképpen a balatoni fürdőzés és a kilátóba tett kirándulás volt a legjobb.
A színházi előadás nagyon mókás és hangulatos volt.  A cirkuszi előadás is nagyon tetszett, volt benne egy-két  izgalmas  pillanat.
A barátaimmal sokat nevettünk, mókáztunk és élveztük a tábort.
A Balaton tényleg a mi „tengerünk”! Nagyon szép!!

Forrás Levente

Nagyon jól éreztem magam a Káptalan-Füredi táborban. Elsősorban azért volt jó mert ott voltak velem a barátaim. Voltunk cirkuszban, strandon, a kilátón. Utolsó nap este kitáncoltuk magunkat. Nagyon-nagyon élveztem, és szeretnék jövőre is menni.

Pálfi Fanni

Nagyon élveztem a nyaralást. Sok érdekes dolgot láttam. A Cirkusz fantasztikus volt. Az esti programok is jók voltak. A Balatonon mindenki jól érezte magát. A Szandi koncertet mindenki meghatóan hallgatta. Sok gyerek vett a szüleinek ajándékokat. Az utolsó szavunk az volt, hogy:  Viszlát Balaton!